Emnevalg
Vælg case

Audiovox tog springet over Øresund til et helt nyt marked

Audiovox er på en mission, der handler om at hjælpe mod støjrelateret høretab. Et problem, der er stort i Danmark men naturligvis tilsvarende større på det svenske marked. 

 

For danske Lovemade er Sverige et hjemmemarked

Hovedkontoret ligger i København, men derudover har danske Lovemade valgt at satse fuldt ud på det svenske marked og derfor flyttet produktion, indkøb og markedsføring over Sundet. Selv mener de, at Lovemade skal opfattes som et Nordisk brand.

Graduateland styrker sit produkt ved at krydse Øresund

Allerede få måneder efter Graduatelands opstart i Danmark i 2010 etablerede virksomheden sig på den anden side af Øresund. Markedet på den svenske side er mindst lige så stort som på den danske side, og reelt bliver produktet bedre jo flere lande, det dækker. 

MakesYouLocal løfter webshops over sundet

MakesYouLocal er eksperter i at få webshops til at vokse, og de ved lige hvad, der skal til, når man bevæger sig ind på et nyt marked i et fremmed land. Det er vigtigt at kende til landets love og regler, men det er endnu vigtigere at kende til landets humor, stil og vaner.

Tarpaper Recycling gør Danmark og Sverige grønnere

Tarpaper Recycling har erhvervserfaringer fra begge sider af Sundet og oplever, at genbrugstanken og miljøbevidstheden stikker dybere i Sverige end i Danmark. Svenskerne er vant til at indsamle og genbruge flere produkter, end man gør i Danmark.

Bubobubo har fundet en niche på begge sider af sundet

Bubobubo hjælper både svenske og danske virksomheder med at optimere deres indkøbs- og faktureringsproces. På begge sider af Sundet har man fået øjnene op for, at der er rigtig mange penge at hente ved at gøre tingene digitalt og udnytte den viden, man allerede har.

GoBoat spreder sejlerglæde på begge sider af sundet

GoBoat sejler med både turister og lokale på begge sider af Sundet. Målet er at give folk en god, tryg og hyggelig sejloplevelse på vandet sammen med venner – og måske endda give dem lyst til selv at blive sejlere.

Sådan fik Groupcare succes med eksport

Succes hjemme kan være svært at overføre til nye markeder ude. Groupcare fik hjælp til at springe ud i det, de har allerede fået fodfæste på ét skandinavisk marked og er klar til indtage det næste. Læs om deres rejse ud her og få administrerende direktør Lisbeth Bekkers bedste råd til, hvordan man bedst bruger hjælp undervejs.

Støttes af